Tuntuu hyvältä. Menin tänään katsomaan tenttituloksia, oikeastaan etsin folkloristiikan tenttini tulosta, mutta sitä ei ollut tullut. Sen sijaan huomasin saaneeni arvosanan Muisti ja muistelu -kurssista, joka suoritettiin esseellä. Olin unohtanut koko esseen, tein sen aika nopeasti eikä siitä mielestäni tullut erityisen hyvä. Ilmeisesti esseestä kuitenkin kuulsi läpi se, miten kiinnostunut olin kurssin aiheesta ja miten se herätti minussa paljon ajatuksia, sillä olin saanut siitä viitosen. 5! Olen hirmu iloinen, tämä kyllä vähän korvaa aiemmin tänä syksynä saamiani arvosanoja, jotka eivät juurikaan ole mieltä hivelleet.

Onnistuin olemaan kirjastossa gradun äärellä kymmenestä neljään, paitsi minkä ajan olin ruokatunnilla. Ei ihan hirmu hyvä, mutta parempi kuin eilen. Huomenna oli tarkoitukseni mennä ajoissa, mutta jouduinkin varaamaan pyykkivuoron aamuksi, joten lähden kirjastoon vasta kymmenen aikaan. Koetan tehdä sitä ennenkin jotain hyödyllistä kyllä. Typerä pyykkivuorosysteemi: olin varannut täksi illaksi pyykkivuoron, mutta sinne oli tuotu uudet varauslaput, ja viety mukana vanhat niin että ei minulla sitten ollutkaan pyykkivuoroa tänään. Raivostuttavaa!

Oltiin Kreetan ja Hannelen kanssa Karoliinan kahvimyllyssä joulukaffella. Näin Annankin, sain siis jaettua loput joulukortit.