Jos se ei vielä viime viikolla alkanut, niin nyt ainakin alkaa. Siis kesä. Tänään olin vielä laitoksella koko päivän, mutta saatoin lopulta toivottaa hyvää kesää kaikille, sillä huomenna lähtee juna Turkuun.

Tänään oli päivä, jota olin vähän hermostuneena jännittänyt etukäteen. Oppiaineeseemme valittiin yliassistentti ja minä olin opetusnäytteiden arvosteluraadissa opiskelijajäsenenä. En ollut koskaan ennen tehnyt mitään sellaista, ja pelkäsin sitä vähän. Kun kuitenkin kyseessä oli tilanne, jossa halusi esiintyä edukseen ja puhua fiksusti, mutta kuitenkin oman mielipiteensä säilyttäen ja hyvin argumentoiden. En tiedä kuinka hyviä argumettini olivat, mutta ei se tilanne niin kauhean kamala kuitenkaan ollut. Raadin muut jäsenet (eli oppiaineen proffat) ovat kuitenkin hurjan mukavia ihmisiä, jotka olivat paikalla arvostelemassa opetusnäytteitä, eivät minua. Päivä oli pitkä, mutta erittäin antoisa. Opin paljon, enkä nyt tarkoita pelkästään luentojen sisältöjä, vaan myös raadin keskinäistä keskustelua. Jos (vai kun?) jonain päivänä ehkä haen itse virkaa, johon pitää antaa opetusnäyte, niin tiedän ainakin jotain, mihin kiinnittää huomiota.

Illalla olin syömässä hyvien ystävieni kanssa. Se oli vähän niin kuin kesän aloitus ja kevään lopetus ja minun läksiäiset, sillä kun huomenna lähden, tulen Jyväskylään todennäköisesti seuraavan kerran vasta elokuun lopulla. Jotenkin tosi outoa ajatella, ettemme näe kolmeen kuukauteen - paitsi että nämä ystäväni ehkä tulevat käymään Turussa jossain vaiheessa. :) Jotenkin tämä kesän aloitus on ollut tiedossa jo kauan, mutta on ollut niin kiirettä, etten ole ehtinyt ymmärtää sitä. Ehkä ymmärrys tulee huomenna, kun raahaan matkalaukun junaan.

Tänään oli ihanan kevyt ilta: juttelimme ja nauroimme kaikenlaista, tyttöjen työjuttuja, sitä että olen vanhapiika ja kerron sen kaikille iloisesti hymyillen, liikuntahulluja ;) ja kaikenlaista. Minun teki mieli nauraa vain sille, että syreenit kukkivat ja puut ovat vihreitä, että on kesäkesäkesä ja minulla on ihania ystäviä.