Puolitoista viikkoa sitten kävin keskustelun, jossa minulle väläyteltiin erittäin hyviä juttuja tulevaisuuteni suhteen. Valitettavasti keskustelun toinen osapuoli oli melkoisessa humalassa, joten asia jäi avoimeksi. Huomenna olen menossa tapaamaan kyseistä henkilöä. Minua hermostuttaa, sillä en tiedä, miten minun pitäisi viitata edelliseen keskusteluumme. Kyse on minun mittakaavassani isoista asioista, joista kirjoittaisin mielelläni, mutta toistaiseksi en vielä voi - blogi on liian julkinen siihen, vaikka olenkin asiasta kavereilleni kertonut. Mutta miten voin ottaa puheeksi asian, josta minua ylempänä oleva henkilö on puhunut humalassa? Entä jos hän ei muista koko asiaa? Kiusallista...

Ehkä aivan ensimmäinen asia on, että lakkaan ajattelemasta häntä minua ylempänä olevana ihmisenä. Oppiarvoltaan hän kenties on sitä, mutta en usko ihmisten arvoluokitteluun. Jos muistan olevani tasa-arvoinen hänen kanssaan, niin minua hermostuttaa ehkä vähän vähemmän.

Paitsi ettemme ole tasa-arvoisia: hänen kädessään ja sanoissaan on kiinni paljon minun asioistani. Ei kaikkea, mutta hän hallitsee erästä raollaan olevaa ovea ja päättää, aukeaako se kokonaan.