Mitä tehdään viimeisenä päivänä työpaikassa? Lähtökahvit on juotu, läksiäislahjat annettu. Kesää on kehuttu ja työkavereita halailtu. Olen itkenyt jo kahdesti tänään, ensin aamulla junassa hyvästeltyäni kaksi ihanaa kämppistäni (Vuokraemännän ja Pikkutytön) ja nähdessäni Turun liikkuvan junan ikkunan takana, jättävän minut junaan ypöyksin. Missä vaiheessa kesä ehti mennä niin, että tämä kaikki on ohi? Vastahan minä tulin tänne, vastahan minä aloitin töissäkin!

Tänään setäni tulee hakemaan minut suoraan töistä ja lähden Keski-Suomeen. Siskoni on siellä jo onneksi, hänen seuransa lohduttaa, ja Jyväskylä on Minun Kaupunkini, on ihanaa mennä sinne takaisin. En ole surullinen siitä, että menen takaisin kotiseudulleni - olen surullinen siitä, että joudun lähtemään täältä ja lopettamaan yhden hienon, hauskan ja ihanan vaiheen elämässäni.