Mieli alkaa keventyä viikon puolivälin väsymyksestä. Arkistotyöskentely on kevyttä, siistiä sisätyötä, mutta myös tositosi puuduttavaa. Aineiston mielenkiintoisuudesta huolimatta. Mutta kymmenen minuutin kuluttua kerään kimpsuni ja kampsuni ja jätän paikan taas vähäksi aikaa. Ehtisinköhän heinäkuussa taas takaisin? Viimeistään pitäisi kyllä, sillä nyt aineistosta on käyty läpi kolmannes. Töitä siis riittää, mutta olen ihan tyytyväinen tämän viikon saldoon. Enemmänkin olisi voinut lukea aineistoa ja vähemmän istua netissä, mutta olin kuitenkin viisi päivää täällä, joten työtäkin on tehty.

Eilisestä selvisin kevyemmin mielin, kun sisko kertoi Nanson ystävämyynnistä ja arkistoon kyllästyneenä päätin lähteä vähän aikaisemmin pois kuin tavallisesti, että pääsisin sinne hänen kanssaan. Ja sitä löytöjen määrää! Pidän monista nansokuoseista ja ysmyssä oli vaikka mitä vaikka kuinka edullisesti. Ostin (taas) uuden hameen ja kolme kesäisen keveää paitaa - kun juuri olin tuskaantunut paitakaappini tummuuteen ja kuluneisuuteen. Nyt sain uusia, jeij! Uskomatonta, miten ajatuskin shoppailusta piristää: eilinen tuntui puolta lyhyemmältä vain siksi, että olin päättänyt lähteä tuntia aikaisemmin. Ysmyn jälkeen näin vielä kavereita, joten kaikkiaan ilta oli oikein onnistunut.

Arkisto-osuus tästä viikosta alkaa siis olla pulkassa. Tänään saunon ystävän luona, mutta muuten viikonloppu ei vielä tuo varsinaista lepoa. Olen töissä Maailma kylässä -tapahtumassa, ja vaikka tapahtuma on tunnetusti tosi kiva ja sääkin on kenties aurinkoinen, on pitkien päivien seisominen kojussa myös raskasta. Arvaan jo olevani puolikuollut raato, kun sunnuntai-iltana viimein pääsen Jyväskylään vievään bussiin. Mutta siinäkin on odottamisen aihe, sillä olen luvannut itselleni, että silloin minulla on aikaa ja mahdollisuus alkaa suunnitella Ateenaa - matkakumppanini kanssa tänä aamuna soiteltiin ja sovittiin, että jutellaan silloin lisää, nyt kun en vain pysty ajattelemaan sitä reissua lentokentälle vievää bussia pidemmälle, liian väsy liian paljosta työstä. Mutta pian on sen ajattelemisen aika. :)