Aurinko paistaa ja päällä on ihan liian paljon vaatetta, kun aamulla oli kylmä. Auringonsäteiden välistä tulee jokunen sadepisara, joten ilma pysyy lämpimän kosteana. Taivas on kirkkaan sininen.

Ystävä sai hyviä uutisia - on ihanan helppoa antaa onnen tarttua itseenkin. Ja miksipä en olisi onnellinen: saan olla tänä iltana siskon luona. Huomenna on kiintoisa seminaari Helsingissä, joten vuorossa on pikavisiitti pääkaupunkiin.

Oli kivaa tehdä vain puoli päivää töitä tänään. Työ on ihan ok vaiheessa, ja hyvällä tuurilla saan ensi viikolla kyselyn postiin. Lisäksi edistin tänään myös tutkimustani sopimalla haastattelun ensi viikolle. Eilen sovin jo yhden, joten ensi viikolla on sitten kaksi haastattelua tiedossa. Hyvä juttu, nekin vievät asiaa eteenpäin.

Ja lauantaina luokseni on tulossa joukko kavereita kymmenen vuoden takaa - tarjoilun suunnittelu ja illan odotus on sekin iloista. Ja minulla on tänään sievä hameeni.

Välillä minulla on vähän huono omatunto, kun olen hyvällä tuulella vaikka monet muut ovat väsyneitä (olen minäkin välillä, aamut on tosi raskaita) ja stressaantuneita (olin sitä vähän aikaa sitten) tai muuten vaan tuntuvat kärsivän monista asioista. Jotenkin vain haluan keskittyä siihen mikä elämässäni on hyvin, sillä jaksan paremmin luettelemalla onnen aiheita kuin keskittymällä huonoihin juttuihin tai siihen mitä minulta puuttuu. Toiset ihmiset toimivat päin vastoin, ja se heille suotakoon, mutta minä haluaisin pitää lasini puoliksi täytenä puolityhjän sijaan.