Ennätyspäivä, jo kolmas postaus tänään, mutta olin unohtaa synttärit, vaikka ne ovat olleet monta kertaa mielessä kuluneen viikon aikana. Tänään (melko tarkkaan näihin aikoihin) tulee kuluneeksi tasan vuosi siitä, kun kirjoitin ekan postauksen uusvanhaan blogiini. Uusvanhaan siksi, että olin aloittanut sen jo kerran aikaisemmin, mutta siitä oli kauan. Silloin minulla ei ollut kotona nettiyhteyttä, joten päivittäminen ei onnistunut niin, että olisin koukuttunut hommaan niin kuin nyt uudella yrityksellä.

Aloitin blogin sellaisella katsotaan nyt -asenteella. Epäilin, josko jaksaisin päivittää tätä säännöllisesti kovin kauaa. Yllätyksekseni blogiin kirjoittaminen ei ole missään vaiheessa tuntunut pakkopullalta vaan iloiselta rutiinilta. Pidän bloggaamisesta nykyään vähintään yhtä paljon kuin alussa - ehkä jopa enemmän, sillä olen oppinut alasta paljon vuoden aikana. Kuluneena 12 kuukautena myös hyvin moni ystäväni on avannut omat bloginsa, mikä on aika hienoa. Olen myös saanut blogin kautta uusia tuttavuuksia, Museoblogin Hennan tapasin jopa livenä Kirjamessuilla. Kesällä pääsin myös lehteen blogini takia. Sivupohjaa olen vaihtanut pari kertaa, koska Internet on täynnä toinen toistaa ihanampia pohjia joita haluan kokeilla. Varmasti tulee tapahtumaan vaihdoksia jatkossakin. :)

Olen kertonut blogistani suurelle joukolle ystäviä ja kavereita, mutta en tiedä, kuinka moni heistä tätä lukee. En ole missään vaiheessa ollut erityisen kiinnostunut numeroista käyntien mittarina. Jätetyt kommentit ovat minulle paljon sitä arvokkaampia. Koska Vuodatuksen tilastot on epäkunnossa (vieläkin!) eikä minulla ole erikseen laskuria, en osaa sanoa päivittäisten kävijöiden määrää. Blogilistan kautta minulla on 21 tilaajaa ja se riittää tiedoksi.

Entä tulevaisuus? Illuusioita jatkuu niin kauan kuin minulla vain on mahdollisuus sitä päivittää. Tulevaisuudessa toivon lisää uusia blogituttavuuksia - ja ehkäpä jonain päivänä vielä blogitapaaminenkin on edessä. :)

Juuri nyt kuitenkin se tärkein asia tänä päivänä: KIITOS KAIKILLE LUKIJOILLE!