Elinalta nappasin ihastuttavan meemin:

Sinä, joka luet tätä, laita tämä omaan blogiisi ja listaa 20 asiaa, jotka tekevät juuri nyt sinut onnelliseksi tai iloiseksi.

20 asiaa on aika paljon, katsotaan montako keksin!

1. En mennyt aamulla uimaan, vaan päätin, että tällä viikolla olen kiltti itselleni: nukuin jopa puoli kahdeksaan asti. Jatkoin itselleni kilttinä olemista myös päivällä ja pidin pitkästä aikaa oikein perinteisen hengailupäivän. Istuin klo 10-14.30 kirjaston kahvilassa, lounastuntia lukuunottamatta, ja olin sosiaalinen.

2. Olen iloinen, että äiti ja isä ovat lähdössä lomalle pitkästä aikaa.

3. Olen erittäin iloinen hyvän ystäväni uudesta parisuhteesta.

4. Olen myös iloinen, että pidän hyvän ystäväni uudesta poikaystävästä - olisi todella ikävää, jos hän vaikka ärsyttäisi minua jollain pikkujutulla.

5. Olen iloinen viime perjantain ja lauantaina Kertomuksen tutkimuksen päivistä. Murtuva kertomus -seminaari antoi minulle paljon ja monella tasolla.

6. Hurjan paljon iloa aiheutti ja aiheuttaa edelleenkin ohjaajani nro 3, joka on ollut valtavan kannustava ja saanut minut ainakin hetkellisesti uskomaan lujasti itseeni.

7. Myös ohjaajani nro 1 oli tänään kannustava ja tsemppasi omalla, lyhytsanaisella tavallaan huomista haastattelua.

8. Niin, olen tietenkin valtavan iloinen myös siitä, että aloitan huomenna kenttätyöt! Ensimmäinen haastatteluni huomenna! Minusta tulee oikea etnologi!

9. Myös ohjaajani nro 3. (tasapuolisuuden nimissä pitää mainita heidät kaikki, kun kaikki ovat olleet kivoja viime aikoina) aiheutti iloa, kun vastasi tänään erääseen sähköpostiini mukavammin ja asiallisemmin kuin odotinkaan.

10. Kuuntelen tässä samalla ensimmäistä kertaa läpi Rajattoman Maa -albumia. Se taitaa myös aiheuttaa iloa vatsanpohjassa.

11. Olen iloinen laskiaispullista. Söin niitä ystäväni vanhempien luona eilen kaksi, joten tänään ei enää maistunut. Ehkäpä huomenna, kun on se varsinainen mäenlaskutiistai.

12. Koirani Murre on jatkuva ilon lähde.

13. Aina ja jatkuvasti jaksan myös iloita valkeasta lumesta.

14. Olen todella iloinen myös erään serkkuni puolesta. Hän on menossa naimisiin huhtikuussa, ja kuulin tänään koko joukon hääjuttuja.

15. Olen iloinen siitä, että minulla on tämä blogi, ja olen vielä iloisempi siitä, että saan päivittäin lukea monia ihania blogeja.

16. Huhtikuun odotus aiheuttaa jatkuvaa iloa. Silloin on tiedossa ehkäpä parikin kivaa reissua Turkuun: komeat vuosijuhlat, kun entinen ainejärjestöni täyttää 50 vuotta ja sitä ennen näyttelyn avajaiset Sarassa.

17. Olen iloinen ystävistäni. Minulla on niitä paljon ja toinen toistaan tärkeämpiä, vaikka en ehkä sitä heille tule sanoneeksi. Mutta he ovat turvaverkko!

18. Voi ei, meinaako tärkein unohtua: puhelu siskoni kanssa tänään alkuillasta aiheutti iloa. Vaikka kaikki muu tuntuisi hullulta, niin siskoni on onneksi aina olemassa ja ymmärtää.

19. Olen iloinen siitä, että olen tällä viikolla paljon kotonakotona hoitamassa koiraa ja kissaa ja lehmiäkin kai vähän. Pääsen Leivonmäen kirjastoon ja - ennen kaikkea - uimahalliin.

20. Ja viimeisenä mutta ei suinkaan vähäisimpänä: olen iloinen siitä, että ensimmäistä kertaa elämässäni taidan tällä hetkellä seurustella. Minulla on poikaystävä. Ihan oikeasti, olisitteko uskoneet tämän päivän koittavan? Olen iloinen siitä, että viime viikonlopun ahdistuksen jälkeen olen taas saanut pääni kuntoon ja sydän laulaa hyväntuulisena, sillä hän osoitti taas tänään olevansa parempi ihminen kuin voin ikinä ansaita, enkä ymmärrä mistä hän löytää kärsivällisyyttä kestää minun tuuliviiripääni kanssa. Helppoa tämä ei ole, mutta onnellista silti. Hyvin paljon onnellista.

Näemmä 20 asiaa löytyy aika kevyesti. Kokeilkaahan muutkin!