Olin tänään ystäväpariskuntani luona kylässä. Perheen vaimo on lukioaikainen ystäväni ja miehestä on tullut ystäväni kuluneen vuoden aikana, häneltä olen lainannut Sandmaneja. Viime syksystä asti olemme asuneet samassa kaupungissa ensimmäistä kertaa sitten lukioajan, ja tämä on ollut ihanaa aikaa.

Nyt he muuttavat pois. Työpaikka vie, valitettavasti näin nyt vaan on. Kun kuulin, että työpaikka oli varmistunut ja he lähtevät, itkin sinä iltana tyynyni märäksi pettymystäni. Totta kai olen iloinen, että ystäväni sai töitä, mutta minun tulee heitä kova ikävä. Ihan hirmu kova ikävä.

No mutta pois turha murhe: ollaanhan me ennenkin asuttu kaukana toisistamme, eikä tämä mikään lopullinen ero ole, jatkossa vain nähdään vähän harvemmin. On se silti sääli, nyyh.

Tänään en kuitenkaan vetistellyt, olen itkenyt eroitkuni jo aikaisemmin. Olen lähdössä huomenna puolentoista viikon matkalle Helsinki-Turku -akselille, ja he muuttavat pois Jyväskylästä sillä välin. Nyt juuri minun pitäisi pakata. Mitä otetaan mukaan yhdentoista päivän matkalle?

Stereoista soi uusi Kent. Vaikka en tästä nykyisestä Kentistä oikein innostu verrattuna vielä vilpittömämpään varhaisempaan tuotantoon, oli uusi levy måste-ostos. (18 päivää Kulttuuritalon keikkaan.) Voisiko joku kertoa, miksi Harri Mänty ei enää ole mukana tällä uusimmalla levyllä? En ole seurannut uutisia, en fanita niin paljoa, joten Harrin nimen siirtyminen Kent är -listalta Kent tackar -listalle oli yllätys. Vielä Hjärta&Smärta ep:llä hän oli mukana bändissä.